CATATAN HATI SANG DEWI

Minggu, 10 Februari 2013

CATATAN YANG TERLUPAKAN

dalam ruang sempit,diatas sebuah meja tua,diantara tumpukan buku2 yg sudah lusuh terselip sebuah kertas usang. Perlahan ku ambil dan kubaca....'' temui aku pantai sore ini,jangan tidak datang kurindu padamu...'' singkat sekali..kutepiskan sedikit debu yang menenpel...ada sesuatu yang jatuh,ternyata ada kertas lain..kubaca lagi..''sungguh aku benci sama kamu,kau minta aku datang,kau bilang rindu padaku..tp langit berubah gelap pun tak tau kau dimana...kutunggu dan terus kutunggu..kau tak jua datang...kau biarkan aku dalam diam,kau biarkan aku menatap sunyi..deburan ombak tak kan mengalahkan debaran dijantungku...kau pergi sebelum kau datang...aku benci padamu...sangat.'' ahh...pasti sedih sekali orang yg menulisnya,pasti banyak air mata yang d tumpahkannya,...kusimpan lagi catatan itu..kutinggalkan ruangan sunyi..keberlalu sambil mengingat isi dr sebuah catatan yg terlupakan..

0 komentar:

Posting Komentar