CATATAN HATI SANG DEWI

Sabtu, 09 Februari 2013

LAGU OMBAK

Pantai yang perkasa adalah kekasihku,
dan aku adalah kekasihnya,
Akhirnya kami dpertautkan oleh cinta,
Namun kemudian bulan menjarakkan aku darinya
Kupergi padanya dengan cepat
Lalu berpisah dengan berat hati
Membisikkan selamat tinggal berulang kali
Aku segera berserak diam-diam
Dari balik kebiruan cakrawala
Untuk mengayunkan sinar keperakan buihku
Kepangkuan keemasan pasirnya
Dan kami berpadu dalam alunan terindah
Aku lepaskan kehausannya
Dan nafasku memenuhi segenap relung hatinya
Dan melembutkan suaraku dan mereda gelora d dada
Kala fajar tiba,,
Ku ucapkan kata cinta d telinganya
Dan dia memelukku penuh damba
Diterik siang kunyanyikan dia lagu harapan
Diiringi kecupan2 kasih sayang
Gerakku pantas dwarnai kebimbangan
Sedangkan dia tetap sabar dan tenang
Dadanya yang bidang meneduhkan kegelisahan
Kala air pasang kami saling memeluk
Kala surut aku berutut menjamah kakinya
Memanfaatkan do'a seribu sayang
Aku selalu berjaga sendiri
Menyusut kekuatanku
Tetapi aku pemuja cinta
Dan kebenaran cinta dari sang Perkasa
Mungkin kelelahan akan menimpaku
Namun tiada aku akan binasa



0 komentar:

Posting Komentar